skillnaden mellan att existera och att leva



2010-11-20 @ 22:25:00
för 1095 dagar sen opererade jag ryggen.
för 1085 dagar sen blev jag utskriven från sjukhuset.
för 1084 dagar sen åkte jag in akut med en infektion i såret.
för 1074 dagar sen blev jag utskriven igen. fast jag fick komma tillbaka varannan dag för att läkaren ville titta på såret.

för 913 dagar sen tog läkningsperioden äntligen slut och jag fick en del av mitt liv tillbaka.
för 903 dagar sen simmade jag SM och kom hem med en medalj av varje från tre distanser. jag hade fuskat och tränat fast jag inte fick för läkaren och det var underbart.

vår 2009.
en depression och en krasch rakt in i väggen.
höst 2009.
panikångest och sömnlösa nätter.

för 3 månader sen började jag må bra igen.

en dag ska jag skriva en bok om det här.
en bok om revansch och om att man aldrig ska ge upp. fast ibland gör man det iallafall.
en bok om skillnaden mellan att existera och att leva. och om hur fint det är att faktiskt leva.

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du är min hjälte alla dagar och när boken kommer så vill jag ha en personlig signering. Love you <3 <3

2010-11-21 @ 15:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0